Das Fanzine bietet eine Plattform für den visuellen und textlichen Ausdruck von Caregivers, die im Kulturbereich arbeiten.
Viele Kunstschaffende* erleben prekäre Arbeitsbedingungen: fehlende Honorare, unflexible Förderstrukturen, mangelnde Kinderbetreuung und Diskriminierung aufgrund von Mutter*schaft. Diese Hürden erschweren die berufliche Etablierung und verlangen oft zusätzliche (Selbst-)Organisation. Nicht jede*r hat die Kapazität, diese Themen laut anzusprechen.
Konzept und Herausgeberschaft: Anna Gohmert
Beitragende: Sascia Bailer, Min Bark, Mirthe Berentsen, Sophie Bergemann, Marcia Breuer, Marlene Burz, Franziska Geissler, Eva Gentner, Katharina Göppert, Anna Gohmert, Hannah Kindler, Paula Kohlmann & Sarah Lehnerer & Sabrina Schray, Lucia Leidenfrost & Jessica Sabasch, Judith Lenz, Renate Liebel, Marie Lienhard, Patricia Lincke, Karin Lustenberger, Linda Luv, Marcela Majchrzak, Mars Alive Clara Melniczuk, Lisa Mühleisen, Ann-Kathrin Müller, Laura Sacher, Jenny Schäfer, Stefanie Scheurell, Stipendiatinnen Künstlerhaus Lauenburg: Clara Lena Langenbach & Lin Yang & Aleen Solari, Christina Schmid, Anna Schwehr, Joke Janssen & ANna Tautfest, Badrieh Wanli, Ellen Louise Weise, Annika Winkelmann, Julia Wirsching, Marie Zbikowska
Fonts in use: » Radius Narrow « by @threedotstype and » TT Commons Pro Compact Demibold « by @typetype.foundry
Im Rahmen der Eröffnung der Ausstellung „On the Horizon: Care“, 15. 11. 2024 war in der GEDOK Galerie Stuttgart, der Launch des Fanzine Mother* Tongue Summit.
Das Fanzine kann auf Anfrage erworben werden.
Auflage: 250.
Das Fanzine kann auf Anfrage für 10,- erworben werden.
Buchhandlung Walther König, Stuttgart
Superjuju, Stuttgart
https://mothers-warriors-and-poets.net/de/
Gefördert von Stiftung Kunstfonds und der Beauftragten der Bundesregierung für Kultur und Medien, Kulturamt Stuttgart & das Zentrum für Kulturelle Teilhabe Baden-Württemberg.
Visibility for Women Artists in the Context of Art, Care, and Precarity
Many artists experience precarious working conditions: lack of pay, inflexible funding structures, insufficient childcare, and discrimination based on motherhood*. These hurdles make it difficult to establish a professional career and often require additional (self-)organization. Not everyone has the capacity to speak out about these issues, therefore, the fanzine provides a platform for visual and textual expression of care givers who work in the culture field.
Conzept and Editorial Work: Anna Gohmert
Beitragende: Sascia Bailer, Min Bark, Mirthe Berentsen, Sophie Bergemann, Marcia Breuer, Marlene Burz, Franziska Geissler, Eva Gentner, Katharina Göppert, Anna Gohmert, Hannah Kindler, Paula Kohlmann & Sarah Lehnerer & Sabrina Schray, Lucia Leidenfrost & Jessica Sabasch, Judith Lenz, Renate Liebel, Marie Lienhard, Patricia Lincke, Karin Lustenberger, Linda Luv, Marcela Majchrzak, Mars Alive Clara Melniczuk, Lisa Mühleisen, Ann-Kathrin Müller, Laura Sacher, Jenny Schäfer, Stefanie Scheurell, Stipendiatinnen Künstlerhaus Lauenburg: Clara Lena Langenbach & Lin Yang & Aleen Solari, Christina Schmid, Anna Schwehr, Joke Janssen & ANna Tautfest, Badrieh Wanli, Ellen Louise Weise, Annika Winkelmann, Julia Wirsching, Marie Zbikowska
Fonts in use: » Radius Narrow « by @threedotstype and » TT Commons Pro Compact Demibold « by @typetype.foundry
As part of the opening of the exhibition “On the Horizon: Care”, on 15 November 2024 at GEDOK Galerie Stuttgart, was the launch of the fanzine Mother* Tongue Summit.
The fanzine can be purchased upon request.
Number of copies: 250.
10,-
Buchhandlung Walther König, Stuttgart
Superjuju, Stuttgart
https://mothers-warriors-and-poets.net/de/
Supported by Stiftung Kunstfonds and the Federal Government Commissioner for Culture and the Media, Stuttgart Cultural Office & the Center for Cultural Participation Baden-Württemberg.
Die Dinge meiner Nachbarschaft
Zirkulation
Edition
2023
Die 52 Postkarten zeigen 52 Motive, die auf 52 unterschiedliche Gegenstände verweisen.
inkl. einer persönlich handgeschriebene Postkarte aus zum Beispiel Paris ☺︎ an die Besitzer:in der Edition.
Die Postkarten sind händisch nummeriert.
The things of my neighbourhood
Circulation
Edition
2023
The 52 postcards show 52 motifs that refer to 52 different objects.
incl. a personally handwritten postcard from Paris ☺︎ to the owner of the edition.
The postcards are numbered by hand.
Edition
2023
Edition
2023
Edition
2023
Edition
2023
Edition
2023
Edition
2023
Edition
2023
Edition
2023
Edition
2023
Edition
2023
Edition
2023
Edition
2023
Edition
2023
Edition
2023
green thumb
Edition
2023
green thumb
Edition
2023
Die Publikation ist ein vielstimmiger Kanon, der sich dem Thema Endlichkeit widmet, dem wir Menschen uns letztendlich nicht entziehen können. Die Texte sind sowohl wissenschaftlicher als auch poetischer Natur, von Autor:innen aus unterschiedlichen Fachbereichen (Kunstwissenschaft, Philosophie, Bildende Kunst, Darstellende Kunst) mit dem Gestus ihrer Wahl verfasst. Die Beiträge changieren zwischen Akzeptanz und Nicht-Akzeptanz des anstehenden Todes (ob nah oder fern). Dabei variiert die Perspektive, ob es sich um den eigenen Tod oder den einer anderen Person handelt. Die Betrachtungen reichen von Gedanken, die sich auf ein biographisches Erlebnis beziehen bis zu Essays, Textbeiträgen, die das Genre (Un)Darstellbarkeit des Sterbens in der Literatur und der bildenden Kunst erweitern. Die eingeladenen Autor:innen greifen meinen Denkanstoß auf, sich mit dem Themenkomplex Sterben zu beschäftigen und erweiterten diesen in ihrem Beitrag jeweils eigenständig.
Mit Beiträgen von:
Serena Ferrario, Anna-Elisabeth Frick, Anna Gohmert, Daniel Hopp, Sophie Hutter, Charlotte Klink, Valentin Leuschel, Anna-Kirstine Linke, Katharina Pethke, Milosz Paul Rosinski, Anne Greta Weber
Title: Sterben üben // Learning to Die
Concept: Anna Gohmert
Published by: Edition Taube
Design: Matter of
Font by https://boulevardlab.com/
hand numbered
Including: 1 original photograph
Print run: limited edition of 500 copies
with each buyer receiving a unique artist's photograph.
Edition: https://editiontaube.de/artists-editions/sterben-uben-learning-to-die-special-edition
Pages: 336 pages, offset print, German/English
Size: 12,5 × 18 cm
thx to MWK Baden-Württemberg, Marli Hoppe-Ritter-Stiftung, LBBW-Stiftung
This artist’ book is a polyphonic canon dedicated to a topic that is inescapable for us as humans: mortality. The texts are both academic and poetic, written by authors from various disciplines (art history, philosophy, fine art, and the performing arts) in the style of their choice. The contributions oscillate between an acceptance and rejection of impending death (whether near or far). In this context, the perspective varies depending on whether the subject is one’s own death or the death of another person. The reflections range from thoughts related to personal experience to essays and texts that broaden the genre of the (un-)representability of dying within literature and visual art. The invited authors take up Anna Gohmert’s initial prompt to engage with the range of topics around dying, and each has, in their own way, expanded on it in their contribution.
With contributions by Serena Ferrario, Anna-Elisabeth Frick, Anna Gohmert, Daniel Hopp, Sophie Hutter, Charlotte Klink, Valentin Leuschel, Anna-Kirstine Linke, Katharina Pethke, Milosz Paul Rosinski, Anne Greta Weber
Title: Sterben üben // Learning to Die
Concept: Anna Gohmert
Published by: Edition Taube
Design: Matter of
Font by https://boulevardlab.com/
hand numbered
Including: 1 original photograph
Print run: limited edition of 500 copies
with each buyer receiving a unique artist's photograph.
Edition: https://editiontaube.de/artists-editions/sterben-uben-learning-to-die-special-edition
Pages: 336 pages, offset print, German/English
Size: 12,5 × 18 cm
thx to MWK Baden-Württemberg, Marli Hoppe-Ritter-Stiftung, LBBW-Stiftung
Das Fanzine bietet eine Plattform für den visuellen und textlichen Ausdruck von Caregivers, die im Kulturbereich arbeiten.
Viele Kunstschaffende* erleben prekäre Arbeitsbedingungen: fehlende Honorare, unflexible Förderstrukturen, mangelnde Kinderbetreuung und Diskriminierung aufgrund von Mutter*schaft. Diese Hürden erschweren die berufliche Etablierung und verlangen oft zusätzliche (Selbst-)Organisation. Nicht jede*r hat die Kapazität, diese Themen laut anzusprechen.
Konzept und Herausgeberschaft: Anna Gohmert
Beitragende: Sascia Bailer, Min Bark, Mirthe Berentsen, Sophie Bergemann, Marcia Breuer, Marlene Burz, Franziska Geissler, Eva Gentner, Katharina Göppert, Anna Gohmert, Hannah Kindler, Paula Kohlmann & Sarah Lehnerer & Sabrina Schray, Lucia Leidenfrost & Jessica Sabasch, Judith Lenz, Renate Liebel, Marie Lienhard, Patricia Lincke, Karin Lustenberger, Linda Luv, Marcela Majchrzak, Mars Alive Clara Melniczuk, Lisa Mühleisen, Ann-Kathrin Müller, Laura Sacher, Jenny Schäfer, Stefanie Scheurell, Stipendiatinnen Künstlerhaus Lauenburg: Clara Lena Langenbach & Lin Yang & Aleen Solari, Christina Schmid, Anna Schwehr, Joke Janssen & ANna Tautfest, Badrieh Wanli, Ellen Louise Weise, Annika Winkelmann, Julia Wirsching, Marie Zbikowska
Fonts in use: » Radius Narrow « by @threedotstype and » TT Commons Pro Compact Demibold « by @typetype.foundry
Im Rahmen der Eröffnung der Ausstellung „On the Horizon: Care“, 15. 11. 2024 war in der GEDOK Galerie Stuttgart, der Launch des Fanzine Mother* Tongue Summit.
Das Fanzine kann auf Anfrage erworben werden.
Auflage: 250.
Das Fanzine kann auf Anfrage für 10,- erworben werden.
Buchhandlung Walther König, Stuttgart
Superjuju, Stuttgart
https://mothers-warriors-and-poets.net/de/
Gefördert von Stiftung Kunstfonds und der Beauftragten der Bundesregierung für Kultur und Medien, Kulturamt Stuttgart & das Zentrum für Kulturelle Teilhabe Baden-Württemberg.
Visibility for Women Artists in the Context of Art, Care, and Precarity
Many artists experience precarious working conditions: lack of pay, inflexible funding structures, insufficient childcare, and discrimination based on motherhood*. These hurdles make it difficult to establish a professional career and often require additional (self-)organization. Not everyone has the capacity to speak out about these issues, therefore, the fanzine provides a platform for visual and textual expression of care givers who work in the culture field.
Conzept and Editorial Work: Anna Gohmert
Beitragende: Sascia Bailer, Min Bark, Mirthe Berentsen, Sophie Bergemann, Marcia Breuer, Marlene Burz, Franziska Geissler, Eva Gentner, Katharina Göppert, Anna Gohmert, Hannah Kindler, Paula Kohlmann & Sarah Lehnerer & Sabrina Schray, Lucia Leidenfrost & Jessica Sabasch, Judith Lenz, Renate Liebel, Marie Lienhard, Patricia Lincke, Karin Lustenberger, Linda Luv, Marcela Majchrzak, Mars Alive Clara Melniczuk, Lisa Mühleisen, Ann-Kathrin Müller, Laura Sacher, Jenny Schäfer, Stefanie Scheurell, Stipendiatinnen Künstlerhaus Lauenburg: Clara Lena Langenbach & Lin Yang & Aleen Solari, Christina Schmid, Anna Schwehr, Joke Janssen & ANna Tautfest, Badrieh Wanli, Ellen Louise Weise, Annika Winkelmann, Julia Wirsching, Marie Zbikowska
Fonts in use: » Radius Narrow « by @threedotstype and » TT Commons Pro Compact Demibold « by @typetype.foundry
As part of the opening of the exhibition “On the Horizon: Care”, on 15 November 2024 at GEDOK Galerie Stuttgart, was the launch of the fanzine Mother* Tongue Summit.
The fanzine can be purchased upon request.
Number of copies: 250.
10,-
Buchhandlung Walther König, Stuttgart
Superjuju, Stuttgart
https://mothers-warriors-and-poets.net/de/
Supported by Stiftung Kunstfonds and the Federal Government Commissioner for Culture and the Media, Stuttgart Cultural Office & the Center for Cultural Participation Baden-Württemberg.
Die Dinge meiner Nachbar-schaft
Zirkulation
Edition
2023
Die 52 Postkarten zeigen 52 Motive, die auf 52 unterschiedliche Gegenstände verweisen.
inkl. einer persönlich handgeschriebene Postkarte aus zum Beispiel Paris ☺︎ an die Besitzer:in der Edition.
Die Postkarten sind händisch nummeriert.
The things of my neighbourhood
Circulation
Edition
2023
The 52 postcards show 52 motifs that refer to 52 different objects.
incl. a personally handwritten postcard from Paris ☺︎ to the owner of the edition.
The postcards are numbered by hand.
Edition
2023
Edition
2023
Edition
2023
Edition
2023
Edition
2023
Edition
2023
Edition
2023
Edition
2023
Edition
2023
Edition
2023
Edition
2023
Edition
2023
Edition
2023
Edition
2023
Edition
2023
Edition
2023
Die Publikation ist ein vielstimmiger Kanon, der sich dem Thema Endlichkeit widmet, dem wir Menschen uns letztendlich nicht entziehen können. Die Texte sind sowohl wissenschaftlicher als auch poetischer Natur, von Autor:innen aus unterschiedlichen Fachbereichen (Kunstwissenschaft, Philosophie, Bildende Kunst, Darstellende Kunst) mit dem Gestus ihrer Wahl verfasst. Die Beiträge changieren zwischen Akzeptanz und Nicht-Akzeptanz des anstehenden Todes (ob nah oder fern). Dabei variiert die Perspektive, ob es sich um den eigenen Tod oder den einer anderen Person handelt. Die Betrachtungen reichen von Gedanken, die sich auf ein biographisches Erlebnis beziehen bis zu Essays, Textbeiträgen, die das Genre (Un)Darstellbarkeit des Sterbens in der Literatur und der bildenden Kunst erweitern. Die eingeladenen Autor:innen greifen meinen Denkanstoß auf, sich mit dem Themenkomplex Sterben zu beschäftigen und erweiterten diesen in ihrem Beitrag jeweils eigenständig.
Mit Beiträgen von:
Serena Ferrario, Anna-Elisabeth Frick, Anna Gohmert, Daniel Hopp, Sophie Hutter, Charlotte Klink, Valentin Leuschel, Anna-Kirstine Linke, Katharina Pethke, Milosz Paul Rosinski, Anne Greta Weber
Title: Sterben üben // Learning to Die
Concept: Anna Gohmert
Published by: Edition Taube
Design: Matter of
Font by https://boulevardlab.com/
hand numbered
Including: 1 original photograph
Print run: limited edition of 500 copies
with each buyer receiving a unique artist's photograph.
Edition: https://editiontaube.de/artists-editions/sterben-uben-learning-to-die-special-edition
Pages: 336 pages, offset print, German/English
Size: 12,5 × 18 cm
thx to MWK Baden-Württemberg, Marli Hoppe-Ritter-Stiftung, LBBW-Stiftung
This artist’ book is a polyphonic canon dedicated to a topic that is inescapable for us as humans: mortality. The texts are both academic and poetic, written by authors from various disciplines (art history, philosophy, fine art, and the performing arts) in the style of their choice. The contributions oscillate between an acceptance and rejection of impending death (whether near or far). In this context, the perspective varies depending on whether the subject is one’s own death or the death of another person. The reflections range from thoughts related to personal experience to essays and texts that broaden the genre of the (un-)representability of dying within literature and visual art. The invited authors take up Anna Gohmert’s initial prompt to engage with the range of topics around dying, and each has, in their own way, expanded on it in their contribution.
With contributions by Serena Ferrario, Anna-Elisabeth Frick, Anna Gohmert, Daniel Hopp, Sophie Hutter, Charlotte Klink, Valentin Leuschel, Anna-Kirstine Linke, Katharina Pethke, Milosz Paul Rosinski, Anne Greta Weber
Title: Sterben üben // Learning to Die
Concept: Anna Gohmert
Published by: Edition Taube
Design: Matter of
Font by https://boulevardlab.com/
hand numbered
Including: 1 original photograph
Print run: limited edition of 500 copies
with each buyer receiving a unique artist's photograph.
Edition: https://editiontaube.de/artists-editions/sterben-uben-learning-to-die-special-edition
Pages: 336 pages, offset print, German/English
Size: 12,5 × 18 cm
thx to MWK Baden-Württemberg, Marli Hoppe-Ritter-Stiftung, LBBW-Stiftung